Megafon / Reč urednika

Pregled broja
Urednik

Nešto je veoma dobro u državi Finskoj

Ovogodišnji završni ispiti osnovaca ponovo su nam doneli velika iznenađenja. I to, po ko zna koji put, vrlo neprijatna. Znamo li da je prosečan broj osvojenih bodova na republičkom nivou iz matematike iznosio 10,43, a iz maternjeg jezika 13,27 (od mogućih 20), nameću se uvek ista pitanja, koja iz godine u godinu ostaju bez odgovora.
          Zašto metodologija završnog testiranja nije usklađena sa načinom na koji se izvodi nastava u osnovnim školama? Kako je moguće da se deca forsiraju da uče gramatiku i književnost, a onda da na testu ne bude gotovo nijedno pitanje iz ovih oblasti. Iskreno, da bi se osvojilo 18 poena iz srpskog jezika, bilo je potrebno samo malo logike i zdravog razuma (možda i poneka činjenica o Ćirilu i Metodiju). Ali to nije ono čemu uče našu decu u srpskim školama! Važniji je broj ovaca u nekoj kineskoj provinciji!?
           Kao i brojne druge evropske zemlje, i mi bismo mnogo toga mogli da naučimo iz finskog obrazovnog sistema. U zemlji Finskoj jasno su prepoznali da „kvalitetno javno obrazovanje predstavlja najbolji zamajac ekonomskom progresu” (str. 54), a onda su učinili apsolutno sve da postignu oba ova cilja. Po svom ugledu, nastavničko zanimanje u ovoj zemlji u rangu je advokatskog ili doktorskog zvanja, a prosvetni radnici ne moraju svakog septembra da školski program započnu lekcijom iz štrajka.
           Pitanje upućeno ministarstvu obrazovanja u ovoj našoj, ipak vrlo mudroj, naciji glasi:
 
Da li vam je uopšte stalo?

Vladan Mirković Signature